Har du kneartrose (slitasjegikt)?

3 minutter enkel trening
kan gi betydelig smertelindring!

css templates
Enkel trening kan gi vesentlig  smertelindring. 

I dag er det stor enighet i alle fagmiljøer om at  styrketrening er den aller best dokumenterte veien til god og varig smertelindring ved kneartrose.  Artrose (slitasjegikt) kan kanskje lett misforstås dithen at en helst bør forholde seg mest mulig i ro, men det er altså imot all forskning og fagkunnskap på området. 


  

Artrose er en kronisk sykdom, hvor behovet for styrkning av ledd og muskulatur er helt avgjørende.
 
Ved artrose er det også viktig at aktiviteten er så lett, enkel, og lite leddbelastende som mulig. Noen få minutter med daglig aktivitet er tilstrekkelig og bør gjennomføres med like stor selvfølgelighet som f.eks. morgenstellet, da kan en leve godt med sitt artroseproblem. Omfattende treningsprogrammer ved artrose kan dessuten gi økende smerter p.g.a. for stor belastning på slitte leddflater. Enkel daglig trening vil gi den beste smertelindringen. Flere nyere undersøkelser viser at over 1. mill. norske kvinner og menn lider i større eller mindre grad av slitasjegikt. Den største gruppen er personer fra 50 år og oppover, men også mange i yngre årsklasser har smertelidelser, særlig knesmerter.
 
Mange som har utviklet kneartrose over lengre tid har redusert leddutslag, slik at bena ikke kan strekkes helt ut. Dette vanskeliggjør avslappet og dynamisk gange, noe som igjen gjør at balansen blir dårligere. Ved å styrke spesielt en muskel som ligger på innsiden av kneet og nedre del av låret, (Musculus Vastus Medialis) vil en kunne øke leddutslaget, stabilisere kneet, bedre balansen og ikke minst kunne gi vesentlig smertelindring.
 
Muskelen (Musculus Vastus Medialis) får dessverre stort sett for dårlig stimulering ved vanlig trening. Da vil "smøringen" i leddet, eller brusken som det heter, delvis forsvinne, slik at benpipene i kneskålen kan gnisse direkte mot hverandre. Dette er virkelig en smertefull tilstand.

Prøv Artrosehjelperen
3 minutter enkel daglig trening,  kan gi betydelig smertelindring. 
Med denne nyvinningen for enkel hjemmetrening, kan daglige smerter reduseres og livskvaliteten økes betraktelig. Apparatet er utviklet i samarbeid med profesjonelle fagmiljøer på området med meget gode testresultater i over 3 år. Her aktiveres spesielt muskelen Musculus Vastus Medialis , som ligger festet på innsiden av kneskålen. Det er helt avgjørende med god styrkekapasitet på nevnte muskel for å oppnå varig smertelindring.

Apparatet har også et design som gjør at produktet godt kan plasseres i stuen ved siden av godstolen uten å sjenere. Bruk noen få minutter mens du f.eks. hører på radio eller ser på TV. Enklere tilrettelagt trening for smertelindring finnes vel ikke. Selvfølgelig har kroppen godt av andre aktiviteter uten for stor belastning, som f.eks. turgåing, sykling eller svømming, men for å redusere smertene i knærne, vil det mest sannsynlig være tilstrekkelig med "Artrosehjelperen" 

«Artrosehjelperen»  leveres i tre vektklasser, 5 kg - 8 kg - 15 kg. 
Designhetten leveres i koksgrå som standard, men  kan bestilles i hvit. Treningsapparatet er komplett med belastningsvekter. Man belaster med vekter etter hvert som styrken i kneet øker. Designhetten settes på treningsapparatet etter bruk.  

Se nedenfor hvilken som passer for deg.

Ta gjerne kontakt på tlf. 936 00 816 eller post@ekri.no ved spørsmål eller bestilling.
    

Artrosehjelperen
5 kg. apparat

Introduksjonspris

Kr. 790,-

Veil kr. 1 125,-


Den minste er liten og nett,
kun 16 x 18 cm. og kan belastes med inntil 5 kg. Passer best for deg med spesielt svak muskulatur, f.eks. etter benbrudd, for opptrening eller lignende.
 
4 vekter à 1,25 kg.
 
 
Pris er inkl. mva. og levering.

Artrosehjelperen
8 kg. apparat

Introduksjonspris

Kr. 975,-

Veil kr. 1 390,-